Du har ingen varer i handlekurven

Delsum: kr 0

Kategorier

Reklamasjon og Angrerett

Reklamasjon

Dersom det du har mottatt fra oss er gått i stykker kan du benytte deg av reklamasjon/garanti. Du må gi beskjed til oss innen rimelighetens tid, senest 14 dager etter at du mottok varen. Det beste er å sende en mail til retur@vakker.no og vi vil sammen finne en løsning. Enten det er å reparere varen, sende deg en ny eller refundere beløpet for den aktuelle varen. Dersom det er en feil på varen vil vi dekke returkostnaden. 

Angrefrist

Alle varer kjøpt hos vakker.no kan selvsagt returneres i forhold til ordinær angrerett. Innen 14 dager etter kjøpet kan du returnere varene tilbake til oss og få pengene tilbake. Varene må være ubrukte og selvsagt i samme stand som da de ble mottatt.

Angrer på kjøpet

Det er lov å ombestemme seg, dersom du har mottatt en vare du ikke ønsker å beholde kan du sende den i retur til oss. Du må ta kontakt med oss innen 14 dager etter at du mottok varen. Varen du sender i retur må være i samme stand som du mottok, det vil si at forseglingen ikke må være brutt eller åpnet eller brukt av. Den beste måten å kontakte oss på angående returer er å sende epost til retur@vakker.no.

Retur i angresaker må du dekke selv. Det gjøres ved at vi sender deg en returseddel og trekker 59,- fra faktura når returen er behandlet. Du kan også betale porto på postkontoret selv, dersom du finner det enklere eller rimeligere.

Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvending for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jr. Ang Angreretten §25).

Fyll ut skjema som fulgte med i pakken du fikk fra oss. Ønsker du å bytte varen i en annen, eller vil du ha tilbakebetalt pengene? Det bestemmer du. Gi oss beskjed på skjema så skal vi ordne det som passer deg best.

Ikke mottatt varene

Dersom varene du har bestilt ikke dukker opp kan du først og fremst spore pakken selv, med ordrebekreftelsen har du mottatt et sporingsnummer. Dersom det ikke er et opplagt svar i sporingen kan vi sammen finne ut hva som har skjedd - enten ta kontakt med oss eller ta kontakt med PostNord eller HeltHjem selv. De vil i de fleste tilfellene kunne svare på spørsmål rundt forsendelser. Dersom pakken ikke dukker opp innen rimelig tid, og ditt lokale postkontor ikke har pakken liggende så tar du kontakt med oss og vi finner en løsning. Enten krediterer vi beløpet eller sender deg en vare.

Benytte deg av angrerett?

 

§ 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett):

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte.

§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten:

Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.

§ 15. Gjennomføring av angreretten:

Returkostnadene bæres av forbrukeren. Det anbefales å sende pakker til oss med sporing, for din egen trygghet og visshet om at pakken kommer trygt fram.